Spinsels van een stuk fruit

en andere rariteiten

#6: leren programmeren

Een reactie plaatsen

Stiekem ben ik hier afgelopen vrijdag al aan begonnen terwijl ik zaterdag op het idee kwam om mn eigen lijst te maken, maar ik vond dat in het groter geheel der dingen best wel gelijktijdig dus hij mag erbij. Lang leve Coursera, ik volg een cursus Bioinformatics Algorithms en daarvoor leer ik nu Python. Vanuit een ver en grijs afstudeerverleden (damn, ja echt al ruim 7 jaar geleden) heb ik wat Matlabervaring en dat scheelt in de eerste beginselen toch wel aardig. Ik kan niet zeggen dat ik een pro ben na 3 uur achter mn laptopje in een weinig ergonomische houding, maar het begint al ergens op te lijken. Wat ik schrijf, werkt ook. En dat is toch al wel prettig. Het doel is om in ieder geval voldoende Python te leren voor deze cursus (introfilmpje is een aanrader overigens, ze Russian professor iz zpeaking inglish like you zink a Russian professor would) en daarna over te stappen naar het volgende doel: het maken van een online versie van Ta Yu, een erg leuk bordspel. 

Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. 

Geef een reactie

